metode,  metodică,  relevantaineducatie

“Stațiile”, activitate pentru primele zile de școală

Nu îmi place să încep anul școlar direct cu o recapitulare a materiei din anul precedent. Cred că este nevoie de o reconectare a profesorului cu elevii, așa că activitatea de începere a anului școlar pe care am ales-o în acest an pentru toate clasele mele se numește Stațiile și am “furat-o” de pe Teachers Pay Teachers (foarte bun website de resurse educaționale, apropo!).

Click pentru PDF-ul activității.

Click pentru fișele ce trebuie printate și lipite în clasă.

Ce își propune această activitate este să îi facă pe elevi să reflecteze la propriul proces de învățare, la punctele lor forte și la lucrurile pe care ar trebui să le îmbunătățească. Ce mi-a plăcut foarte mult și mi s-a părut diferit de alte procese de feedback sunt următoarele lucruri:

  • elementul chinestezic (elevii se mișcă prin clasă – poate fi haotic la primele încercări :D);
  • gruparea complet aleatorie, ceea ce îi poate face să interacționeze cu colegi care nu aparțin neapărat grupului lor de prieteni apropiați;
  • este extrem de amuzantă, răspunsurile pot fi neașteptate;
  • faptul că puterea este 100% la elevi.

Ce am aflat astăzi de la cei 110 elevi ai mei prin intermediul acestei activități geniale sunt următoarele lucruri:

  1. Un profesor eficient:  – este prietenul elevilor, empatizează cu ei și le înțelege nevoile (am citit asta de atâtea ori încât am simțit nevoia să o subliniez);
    – are o oră interactivă și își implică elevii în procesul învățării;
    – știe să predea astfel încât informația să fie înțeleasă din clasă.
  2. Colegii buni se respectă și se ajută reciproc, creând o atmosferă veselă și degajată în clasă.
  3. Pentru a înțelege texte complexe, elevii au nevoie de prezentări schematice, de atenție sporită, de aprofundare prin citirea de mai multe ori a fragmentelor și de un mediu care să le permite să se concentreze.
  4. Secretul unui eseu bun conține două ingrediente – exersare și un profesor insistent. 🙂
  5. Ce își doresc cei mai mulți elevi să îmbunătățească la ei sunt modul de redactare a textelor, creșterea interesului pentru lectură și dezvoltarea abilităților de comunicare.
  6. O surpriză foaaaarte plăcută – țelurile pentru acest an școlar nu sunt legate numai de rezultatele la bacalaureat/simulări/olimpiade, ci și de dezvoltarea personală, de investiția timpului în lucrurile care contează pentru o maturizare armonioasă, de liniștea sufletească.

Vă las cu o scurtă privire la atmosfera generală de azi și cu recomandarea să încercați această activitate care prinde de minune la orice clasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *