educatie digitala,  metode,  metodică,  relevantaineducatie,  scoala online

Musafiri pe blog. Cum predăm elemente de gramatică

Acum că am reînceput școala online și avem nevoie de inspirație pentru a ne face orele cât mai plăcute și mai interactive, revin cu câteva resurse pentru orele de gramatică de la colege de limba și literatura română din toată țara. Mulțumesc tuturor pentru împărtășirea materialelor la care lucrați cu multă dăruire și pentru menținerea #relevanteiineducatie!

Dacă și tu dorești să împărtășești una dintre lecțiile tale online cu ceilalți colegi de limba și literatura română, trimite-mi un mesaj la adresa salut@profaderomana.ro.

Tacea Bianca Andreea, Vrublevschii Camelia, Zamfir Simona-Ioana, masterande Didactici ale Disciplinelor Filologice

Deşi noua programă de limba şi literatura română pentru gimnaziu (2017) are la bază o viziune modernă a învăţării, centrată pe formarea de competenţe, am descoperit că unele manuale nu respectă paradigma comunicativ-funcţională în predarea gramaticii. Avem convingerea că lecţiile de limbă pot fi structurate ALTFEL. Pornind de la două părţi de vorbire (adjectivul şi numeralul), am propus activităţi atractive, conectate la realitatea elevilor, ceea ce susţine aplicabilitatea lor. Ne-am îndepărtat de exerciţiile plicticoase de tipul ,,Ce este adjectivul?”, ,,extrageţi adjectivele din text şi menţionaţi gradul de comparaţie”, ,,scrieţi o compunere în care să utilizaţi cel puţin 4 adjective” şi am propus exerciţii prin care elevii să dobândească activ cunoştinţele despre cele două părţi de vorbire.

Click aici pentru a accesa documentul „Învățarea prin descoperire a elementelor de construcție a comunicării

Click aici pentru a accesa documentul „Tipuri de exerciții. Numeralul – clasa a V-a”

 

Denisa Pleșu, Școala Gimnazială „Ion Murgeanu” Zorleni, jud. Vaslui

De curând am absolvit cursul CRED și, în cadrul acestui curs, am participat și la câteva webinarii, alături de mentori și colegi. La început nu m-am simțit foarte confortabil, mai ales că nu sunt o fană a apelurilor video. Dar, am observat că se pot face lucruri minunate și on-line.

Așa că mi-am făcut curaj și am intrat în vâltoarea aceasta a lecțiilor on-line și cu elevii mei. Ne-am chinuit câteva zile să ne regăsim în mediul virtual și să ne facem grup. Primele lecții au fost mai mult de socializare. Dar am trecut apoi și la lucruri serioase. Predasem numeralul, dar nu am mai avut timp să-l consolidăm la școală. Așadar, am recapitulat teoria și apoi am lucrat exercițiile. Copiii au fost foarte încântați și dezinvolți. Iar la sfârșitul orei mi-au spus că nici nu au simțit că au făcut „lecții”, că nu credeau că se vor descurca și că abia așteaptă următoarea oră.

Click aici pentru a accesa documentul „Numeralul – clasa a V-a”

Haraniță Ana, Constanța

Ana deține un canal de Youtube cu lecții pentru clasele V-XII numit LECȚIA DE ROMÂNĂ CU HAR. Un exemplu de astfel de lecție este Adverb vs. Adjectiv, pentru clasa a VI-a, dar puteți urmări mai multe lecții accesând acest link.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *