metode,  relevantaineducatie

Exercițiul NASA – activitate de comunicare orală

Iar te-ai cufundat în stele și în nori și-n ceruri nalte?, întreabă mititica floare albastră pe eul poetic îndrăgostit… Dar nu despre motive romantice vom vorbi în această activitate de comunicare orală, cu toate că fiecare profesor de literatură română are propriul fel de slăbiciune pentru Eminescu.

O dezbatere simpatică, interdisciplinară ce îi pune pe elevi să își folosească nu numai capacitatea de a negocia, dar și cultura generală, este Exercițiul NASA, preluat din manualul 100 de idei de educație nonformală al Organizației Naționale Cercetașii României, pe care îl puteți accesa dând click pe link.

Exercițiul e extrem de simplu – avem un scenariu (o navă spațială care a aselenizat la 300 de kilometri de nava-mamă), 15 obiecte pe care trebuie să le clasifice în ordinea importanței și, am adăugat eu, un top 6 final stabilit la nivelul întregii clase. Etapele sunt următoarele –

  1. Elevilor li se proiectează și explică scenariul, apoi li se împarte câte o fișă cu cele 15 obiecte;
  2. Timp de 10 minute, le clasifică individual. E foarte important să nu discute între ei în această primă etapă a activității;
  3. Se formează 4-5 grupuri, în funcție de câți elevi aveți în clasă, și li se oferă încă 15 minute pentru a face un clasament la nivel de echipă pe care îl vor reprezenta grafic pe o foaie de flipchart;
  4. Fiecare grup are la dispoziție 3 minute pentru a prezenta celorlalți colegi cele 6 obiecte alese;
  5. Profesorul moderează o discuție la nivel de clasă pentru a stabili un clasament final;
  6. Elevilor li se arată și clasamentul făcut de NASA, îl compară cu al lor și se bucură sau se bosumflă. 😛

Găsiți aici documentele Word și PPT pe care le-am folosit în activitate. Spor la dezbătut!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *